Motion är medicin.

Jag vill bara säga det.

Och att jag hittat en ny dvd med lite mer pulsträning än den andra jag hade. Och med lite tempo i övningarna så gav det en rejäl pulsökning och jag kände mig både vig som en val och med kondis som ett kassaskåp.

Flåsande fånlog jag brett och kände att den här ska jag köra varje morgon så kommer jag snart se en förbättring både på vighet och kondition.

Men jag avstod från hoppen, för fotens skull.

Det är härligt med motion. Jag kände att endorfinerna flödade i takt med svetten och flåsandet. Äntligen kan jag byta ut min sura min mot en lyckligare!

(Men persiennerna var nerdragna)

Lady Gaga’s nya! Vrid upp! 

Ett svar to “Motion är medicin.”

  1. Härligt att du kan mationera lite. Det gör att hela kroppen blir piggare och humöret håller sig på en jämnare nivå.
    // Tina

Kommentera

