Eftersom fredagen den trettonde

bara är en vanlig dag och som sådan förflöt som vanliga fredagar gör, så fanns inget mer att tillägga.

Det oerhört spännande livet på sydöstra smålands kust kan sammanfattas med ”same, same” Dvs gå upp, ta hand om barn, plugga, ta hand om barn, dö lite framför datorn, sova så det finns inget annat att berätta.

För den intresserade kan jag säga att plugget gick bra och att fiskmåsarna igår faktiskt anföll men prickbajsade inte. Och vi åt korv med bröd och havrebollar till fredagsmys.

Japp, det är en lång kedja av spännande händelser. Verkligen.

Lördagen, då?

Den har varit slö hittills, och som vanligt har jag fler planer än vad som kommer utföras, men… Vad sägs om klippa gräset och kratta/skotta ut jord på fläckarna i gräsmattan, så nya frön och rensa ogräs, ställa upp pallkragar och kanske så frön i dem? Lägg till att vi möjligen ska grilla så känns det väl som fullspikat schema?

Att dammsuga och städa inomhus får jag nog ta imorgon. Eller så.

Like sands through the hourglass… so are the Days of Our Lives… 

Inatt drömde jag… Att vi gick som vi brukade med de här båda gamlingarna på vår älskade skogspromenad. De hade spänstiga steg och bus i ögonen båda två och pärlan manglade tackan och hon jagade honom. De hade roligt. Jag kände, i drömmen, vemod. För att de fattas om dagarna.

Jag tror att tackan ville skicka en hälsning. Idag är det ett år sen hon fick börja vänta på pärlan. Hennes väntan blev inte så lång.  

3 svar to “Eftersom fredagen den trettonde”

  1. Granntanten Says:

    Min finaste! Ett år sen idag som hon fick somna in. Usch vad det gör ont fortfarande. Men fina var dom. Och roligt hade dom. Tom tackan hade skoj fast hon inte riktigt begrep vad pärlan hade för sig.🙂 Vi får gå till leden en dag och ”hälsa” på dom? Kram

  2. GT – Ja, vi måste gå dit en sväng. ♥

  3. Granntanten Says:

Kommentera

