Ingen slö söndag här, inte…

Nej, även om den startade lugnt (prinsen och kompisen sov till nästan halv tio!) så har jag gjort en hel del nytta.

Bland annat rensat bort kirskål ur trädgården och ju mer jag rensar, desto mer att göra hittar jag… Kanske borde asfaltera hela plätten istället? Gräsmattan gör i vilket fall som helst ingen jäkel glad. Tror inte jag kommer få nåt liv i den förrän det stora körsbärsträdet är borta, och DET vill jag INTE.

(Det är galet skönt att sitta i skuggan under det på sommaren.)

Jag skickade ut grabbarna att leta daggmask att lägga i pallkragarna som är uppsatta och fyllda med jord, men de kom hem utmattade av den svåra uppgiften utan en enda daggmask. Och ville ha en belöning, som tex att panta alla pantflaskor (nåja, ett par kassar fanns det nog) och köpa godis…

Hur förklarar man för en åttaåring och hans kompis att ”nej, det går inte, pengarna för dem måste mamma ha att leva på när du är hos pappa” (För på kontot finns det 50 kr, det ska räcka hela veckan)

Det gör man inte. Jag valde ju trots allt att köpa både mat och grillkött samt jord till pallkragarna igår, så jag får helt enkelt ta konsekvensen av det själv. Och det går nog. Jag har mat i frysen så jag klarar mig.

Gröt är gott. Gröt är nyttigt. Gröt är billigt. Gröt är ändamålsenligt. Repetera. 

Kolla en minut in, sån ser min gräsmatta ut. Men det finns hopp även för min lilla plätt, right? Jag vill också ha en trädgårsarkitekt som ritar upp min trädgård. Och nån som bygger den åt mig?

Kommentera

