Ibland blir somligt bara… bra?

Idag är en sån dag. När jag känner att livet faktiskt är ganska gott att leva.

Trots ebb på kontot.

Det är då man blir glad över att ICA-tidningen Buffé kommer och med den ICA’s bonuscheck på 25 kronor. Då vet jag att jag klarar mig ett par dagar till. (25 kr räcker långt om man måste.)

Jag fick ett brev från sjukhuset idag med och jag tänkte ”Men inte MER nu, please?” men när jag öppnade det så blev jag fundersam och behövde ringa upp dem.

Det var från Ortopedtekniken, de hade fått in min remiss och skickat ut en kallelse för utprovning och gjutning av inlägg. Det stod: ”Egenavgift 500 kr”. Vilket jag funderade över och ringde upp och frågade om.

Det innebär att jag får landstingssubventionerade inlägg och det blir min totalkostnad för dem. Och remissen gäller i fem år. Vilket då var ett stort (stort!) lyft för min ekonomi.

Jag hade hört att det är svårt att få landstingsbetalda inlägg, att man måste uppfylla ett gäng kriterier eller ha specifika diagnoser och jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att jag är såpass trasig att jag faktiskt uppfyller de kriterierna, men när jag nu behöver inläggen så får jag väl vara glad att jag gör det?

Min plånbok är glad för det i alla fall.

Och mina öron är glada för att jag låter dem lyssna på The Boss: (Jag tröttnar aldrig på honom. Och jag upptäcker låtar jag inte hört tidigare men som jag älskar direkt.)

Now no one knows which way love’s wheel turns
Will we hit it rich
Or crash and burn
Does fortune wait or just the black hand of fate
This love potion’s all we’ve got
One toast before it’s too late

Kommentera

