Mmm… Fredag.

Fredagen började med lite socialt gnuggande innan handledningsmötet, och idag började jag och pluggkompisen M helt plötsligt prata franska. Ingen dag är den andra lik när vi pluggar ihop…

Handledningsmötet var försenat först med tio minuter innan nån dök upp, sen ytterligare en kvart, tjugo minuter för det var dubbelbokat och handledaren försvann med några C-uppsatsskrivare. Om ett år är det vår tur.

Sedan gick vi från klarhet till klarhet inne på själva mötet och efter det snodde vi ihop (nåja, mest M) ett abstract utifrån vår (lysande) studie och med lite akademisk kosmetika fick vi till slut ihop en PDF att lämna in. (Deadline söndag på den.)

Vi har för övrigt format hela vår film nu. Åtminstone i teorin. Vi har ett klart tema och vi har både intro och outro, vi har klipp och vi har scenarion. Vi har dessutom våra vackra röster som läser manuset. Det återstår bara att lägga ihop alla bitar.

Cannes, here we come!

Förutom det, då. Så märkte jag igår varför jag har feber. Troligen en övre UVI, detaljer om hur det upptäcktes kan jag förskona bloggen ifrån. Googla om ni vill veta.

Det konstiga är att jag inte har särskilt ont nånstans. Jag menar, jag är lite öm i ryggen men det kan ju faktiskt bero på att jag sitter på röven alldeles för mycket och rör mig alldeles för lite. Det måste inte betyda att njurarna har en infektion, right?

Men jag ska till sjukvården. Jag ringde och fick en tid inbokad. Men så ringde de precis som jag skulle gå till bussen och bokade om för det var dubbelbokat. ”Kan du komma på en kvart?” (Eh, nej. Jag måste ta bussen och den är inte inne förrän klockan X.)

”Nähä, då får vi boka om dig till jourcentralen istället. För du måste träffa en läkare.” (Jag frågade om det inte bara gick att skriva ut lite medusin, det är inte första gången jag drabbas av detta. Det gick inte.)

Så nu ska jag till jourcentralen. ”De var snälla som tog in dig strax före fem.” (Åh, tack. Det var vänligt.)

Somliga vet hur de roar sig en fredag, right?

2 svar to “Mmm… Fredag.”

  1. Jag hoppas att de kan fixa det snabbt. Det verkar lite konstigt att du var tvungen att komma in. Jag brukar också få det här och det är inte alltid de vill att jag ska komma. Men samtidgt är det bra att de vill att du ska kollas. Det känns tryggt.
    Var rädd om dig och trevlig helg!
    Kram
    // Tina

  2. Tina – jag blev tvungen att åka in pga att jag hade feber. Och det visade sig att det var njurbäckeninflammation jag hade som jag trodde. Jag har iofs haft det förr så jag känner igen det.

    Hade jag inte haft feber utan ”bara” klassiska symptom på uvi så hade jag kunnat få medicin utskrivet på bara indikationen.

    Trevlig helg du också!

Kommentera

