Det där med jordens undergång…

Den skulle ju ske nånstans runt 18 runt jorden och nu har klockan passerat med marginal, så jag törs nog skriva nåt…

Frågan är hur man bortförklarar det när man IGEN har förutspått jordens undergång och IGEN haft fel? ”Jag räknade fel – igen” låter inte så bra. Men gubben är ju 89 bast så än hinner (hans) undergång komma?

För övrigt så känns det lite bättre nu. (Tack för panodil, den som kom på dem!) Jag vågade mig på att sitta i solen en stund, men iom att jag inte äger något direkt mjukt att sitta på (som typ en baden-baden) så satte jag mig på trappan.

Det skulle jag inte gjort.

Jag fick en sticka. På ett ställe som är jävligt svårt att åtgärda på egen hand. Inte ens med spegel får jag tillräckligt med insyn för att åtgärda det. Frågan är då om jag behöver en större spegel, svaret blir: Jag äger inget större än hallspegeln.:mrgreen:

Och nej, jag tänker inte leverera bildbevis. No way.

Vad säger nu detta om lördagen? Mer än att det är farligt att sitta i solen när man äter antibiotika?

Förresten vet jag nån som har pirr i magen idag. Eller några. Finaste GT och hennes fjortis blir med hund imorgon. Det är ett år sen tackan kilade vidare och de fick ett hål i hjärtat.

Imorgon blir hjärtat helt. (Medan det lilla aset förmodligen lär tugga sönder hemmet när ingen tittar på.)

Men vem behöver hela stolsben och mattfransar (och trösklar, gosedjur och skor) när hjärtat är helt igen?

Jag är inte alls avundsjuk.

Jag har inte alls surfat på blocket och hundstallet. Inte ett dugg. Jag har inte alls hittat en liten rottisvalp av precis rätt härstamning som bara skulle passa så bra här hemma.

Inte alls.

(Kärlek. Han fattas mig.)

Och nu kan jag inte sitta längre. Jävla sticka.

Kommentera

