Sunday, bloody sunday…

I mitt fall betydligt mindre bloody än igår, om jag får säga det själv… Och det får jag ju.

Det verkar som att antibiotikan har gjort sin grej nu, det är på väg åt det bättre hållet och även om jag sov som en kratta med miljoner uppvaknanden och konstiga drömmar så är jag betydligt piggare idag än igår. Febern är nog nästan borta, det känns iaf så och jag är inte fullt lika blodig om jag ska vara explicit.

Däremot så verkar njurarna ha satt fart för jag springer på toa ungefär hela tiden. Så ja, jag tror att medusinen är på väg att mörda vad det nu var för nåt som tog min kropp i besittning.

Men lite gnäll måste jag ha med, varför ändra ett vinnande koncept?

Min telefon. Den är skitdum.

Jag skrev på facebook om den igår. (Allt händer på facebook?)

”Jag vill döda min mobiltelefon. Den är helt dum i hela kretskortet. Den stänger av sig och den tappar signaler och alldeles nyss ringde den upp någon när jag skulle skicka ett sms. Och när den stänger av sig vill den ibland inte starta på flera timmar.”

Så du som blev uppringd mitt i natten: Det var inte jag. Det var telefonen. ^^

Men jag behöver inte ytterligare en utgift nu. Så länge luren inte dör fullständigt så lär jag få stå ut med den. Om jag bara kommer ihåg var jag hänger av mig mitt headset dessutom, för utan headset hörs jag inte. Och det vill jag ju. Höras, alltså.

Eller iaf den som ringer upp mig. Höra mig, alltså. Ja, ni fattar.

Idag blir det mer vila och pyttelite trädgårdsarbete. Jag ska titta på när nån annan gör det tunga jobbet. Och sen ska jag hälsa på en gladiator, förhoppningsvis. En yttepytte småvarg som snart landar hos GT & fjortis.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek har aldrig köpt en hundvalp.

Kommentera

