Life in suburbia…

Det är barnvecka och som sådan är det full rulle. Som vanligt.

Jag går upp, får iväg en prinsunge till skolan och försöker ta mig samman för att producera något inför mässan på torsdag. Prinsungen kommer hem och behöver tillsyn och jag fixar skolarbete parallellt.

Sen börjar det om igen. Ungefär så.

Jag är nog väldigt skoltrött nu. Jag vill att det ska vara över, att mässan ska vara gjord och terminen avslutad. Jag vill ha sommarlov och jag behöver vara ledig. Jag vill slippa oro över ekonomi och om halva CSN räcker till hyran och oro över att inte hinna få andra halvan innan påminnelser börjar droppa in.

Jag måste tacka ja till en kurs jag helst inte vill låna pengar till för jag står på reservplats på en kurs jag hellre hade velat gå men frågan är om jag ska vara glad att jag har kommit in på 15 hp eller om jag ska strunta i ”skräpkursen” och sätta mig på socialkontoret?

Jag misstänker att de isåfall ifrågasätter varför jag inte valde skräpkursen före dem. Och jag misstänker att jag hellre GÖR det, väljer en ”skräpkurs” (som inte leder till något mer än fler hp) än står med mössan i hand.

Men jag VILL ha semester. Och jag vill inte oroa mig för ren överlevnad innan kurserna börjar. Den ena börjar inte förrän i slutet av juni, vilket isf skulle ge mig lite semester. Hurdan den nu blir om inte CSN betalas ut förrän kursen börjar…

Moment 22. Jag är ledig, men utan inkomst. (Halvledig. Ena kursen rullar ju då.)

Men man ska inte ta backen innan den kommer. Hur var det nu nån bloggerska skrev förr i tiden, på den tiden som hon fortfarande kunde balansera det inre måendet med fysisk aktivitet och motion?

Mindset.

Mindset och fokus. Och en kram?

Ett svar to “Life in suburbia…”

  1. Hej!
    Jag tror att vi är många som är skoltrötta just nu. Det känns som det här året har tröttat ut oss fullständigt. SOMMAR!!
    När det gäller det andra… Jag tänker på er. Skräpkurser kan ibland vara givande ändå, men det är svårt att se det i dagsläget. Fast kanske någon gång i framtiden?? Vem vet!
    Kram vännen❤
    // Tina

Kommentera

