Vi gjorde det.

Levererade.

Och himmel vad bra vår film är. Den är vacker, den är klassisk och den är full av kunskap. Den innehåller en dold ironisk faceslap, dessutom.

Je m’en fous pas mal.

Redovisningsdagen i övrigt var bitvis en mardröm. Den var full av skaparkraft och kunskap men också schemalagd utan lunch eller andra raster. Mellan 8.30 och 16.30.

Tio minuter mellan varje redovisning visade sig inte räcka med tanke på teknikstrulet som dagen innehöll. Det var presentationer som inte hördes, syntes eller fungerade. Det var mötesrumsljud som strulade, det var filer som inte kunde laddas upp eller hem. Det blev förseningar och ingen visste nånting.

Men det som funkade var ändå stämningen mellan kurskompisarna. Pepp, uppmuntran, frågor och stöttning. När nån blev nervös var det nån annan där och lugnade.

Och alla redovisningarna visade en oerhörd bredd, en enorm kunskap och väldigt mycket information, snyggt presenterade. (När tekniken fungerade.)

Men när dagen var slut gav min burk upp och jag fick starta om.

Då var det dags att fixa käk (jag var utsvulten, kaffe och äpplen och en macka när tillfälle gavs var allt jag fått i mig) och dags att få hem liten utlånad prins. Det var dags att göra sig i ordning och gå på sommarkonsert i prinsens klass.

Jag skulle också behöva ge upp och starta om. Sista veckan har jag snittat 3-3,5 timme sömn per dygn. Det räcker inte.

På långa vägar.

3 svar to “Vi gjorde det.”

  1. Ni var mycket duktiga. Ert ämne var dessutom mycket intressant och det var en del nya tankegångar för mig, om sådant som jag inte har tänkt på tidigare.

    När det gäller skolarbetet så ligger jag på gränsen över vad jag klarar av. Jag är så trött och vill bara vara ledig. Skönt att presentationerna är gjorda.

    Du och din kompanjon kan vara stolta över er själva!

    Kram

    Tina

  2. Stolle. ♥ Hur ska du orka med besök i helgen? :p

  3. Tina – tröttheten är enorm hos oss alla… Det jag undrar lite över är hur vi ska kunna få G när handledaren jackade ur pga teknikstrulet nån timme innan vi redovisade… Du var duktig och säker också, att göra allt det jobbet helt själv är tufft! ♥

    -ME-: Klart jag orkar, du är väl rätt självgående?😉 ♥ Dessutom så GER somligt en massa energi!

Kommentera

