Klenis?

Ja, jag…

Jag väcktes av liten prins som ringde tidigt imorse, sen hade jag lite svårt att somna om. Men lyckades få ett par timmar till så småningom… När jag vaknade hade jag ont i ryggen och insåg att jag inte stretchat som jag ska.

När man går promenader är det viktigt (för mig, iaf) att stretcha de muskler man aktiverar, i det här fallet då de som sitter där ryggen byter namn.

Ett par gånger till under dagen har det stretchats, det är som att jag har tid att känna efter för mycket nu för det är krämpor här och krämpor där… Aj-aj i ryggen och ont-ont i foten och axeln är bråkig och… jag är en riktig klenis.

Ja, jag ÄR en klenis. Med för mycket tid att känna efter?

Eller visstja. Lyssna på kroppen hette det…

Jag fick erbjudande om att följa med på en shoppingtur till lite olika söndagsöppna faciliteter och se om man kunde hitta sig några fynd. Det kunde man inte. Men efter den lilla rundturen tog luften slut för en ullhårig tant så hon kraschade på soffan en stund.

Klenis, var det?

Eller så har åldern tagit ut sin rätt. För det är märkligt så trött jag varit de senaste dagarna, sen kursen slutade. Iofs så var jag sjuk förra barnlediga helgen med antibiotikakur som följd, den är slut imorgon. Och det har varit lite stress med att få presentationen ur världen.

Så det kanske inte är så konstigt att jag är trött. Nu när jag har möjlighet att känna efter. Förhoppningsvis går det över tills det är dags att börja läsa in sig på sommarkurserna.

Will we hit it rich, or crash and burn?
Does fortune wait, or just the black hand of fate?
This love potion’s all we’ve got, One toast before it’s too late.

Kommentera

