Zeb är död. :(

Den store hjälten, den vita örnen som så tydligt visade vad en ”man” är för något, har dött. ”Farbror Zeb” blev 88 år gammal och dog av naturliga orsaker – bara det en bedrift i Hollywood?

Det är nog den tv-serie som jag minns tydligast, en serie jag från början inte fick se – jag var för ”liten” då den började sändas, men jag förhandlade mig till att få se den för ”alla” andra i klassen fick ju…

Och vem var inte kär i Luke? Eller tyckte Frank Grayson var snygg? Eller Vargtass… Som fick en one hit wonder i Sverige, jag tror låten hette Only You.

Zeb Macahan var en legend. Det är han som var förebilden till de hårdingar som kom efteråt, som Chuck Norris och Dirty Harry. Mannen med ordspråket: ”Never quit, never lie, never apologize”.

Vila i frid.

Ett svar to “Zeb är död. :(”

  1. Det är sorgligt.. =( RIP Zebb

    Jag Älskade Macahan när det gick på TV =) Och håller med.. Vem kunde låta bli att falla för Luke! Måste snart se serien igen tror jag, bara för att.

Kommentera

