Det här med sömn…

Natten till idag sov jag i 12 timmar. Jag la mig sjukt tidigt för att vara jag (20:45) och sov till 03. Sen vaknade jag och kände att det var färdigsovet, då hade jag sovit i de 6 timmar jag är van vid. Men jag tvingade mig att ligga kvar och jag somnade om både en och två gånger och jag gick till sist upp klockan nio. Utvilad men med en stel rygg.

Det var skönt att vara utvilad. Verkligen.

Men ikväll är det sådär omöjligt att sova igen. Jag la mig vid 23.30, tänkte köra ett vinnande koncept och ge kroppen den sömn den behöver. Men inte behövde den sova 23.30 heller. Jag gav upp eftersom det var för varmt, svettigt, knöligt, obekvämt och irriterande.

Så…

Hej natten?

Men imorgon kommer min prins hem. Alltid något. 

Kommentera

