Full fart, som vanligt?

Jag fick ett mess av en gammal god vän. ”Ses på fika?” stod det. Eller inte, men andemeningen var den. Jag blev glad, det var allt för länge sen. Men att bo på en genomfartsväg i ett litet samhälle som folk (helst) passerar gör att jag emellanåt får långväga besök, oavsett om det gäller kurskompisar på väg ner till campus eller goda vänner som har vägarna förbi…

Det är tre år sen sist vi sågs, men tiden står stilla i somliga fall. Eller så far tiden bara väl med somliga medan andra, som tex ullhåriga tanter, möter tiden som en kamikaze-pilot…

Alltför mycket att prata om, alltför lite tid att prata, och prinsen hade nyss kommit hem och var full av energi, utsvulten som en vintervarg och högljudd – precis som han alltid är när han är nylandad.

Så jag lånade ut honom till sessan en stund så jag kunde få en egen pratstund med fina vännen, vi gick en promenad och fortsatte samtalet ungefär där det tog slut sist, oavsett om det var telefon, irl eller via dator vi pratade.

Jag hoppas inte det dröjer tre år till innan vi ses. ♥

Kvällen sen blev mysig, sessa och prins kom hem och vi såg film, tillbaka till ALV-klassikerna har vi kört en period och igår var det Ronja Rövardotters tur. (Ikväll kanske det blir Rasmus på luffen, kantänka?)

Det blev lite för sent så kvällen slutade med en mindre härdsmälta hos en prinsunge, men han somnade på 30 sekunder när han väl hamnat i säng och idag vaknade han lika svältande som när han kom hem – pojkar har alltid ett svart hål istället för mage?

För övrigt, då? Jag har börjat på en sommarkurs, har gjort en lektion av nio och tänker att de andra åtta blir klara den här veckan. Och så har jag varit barnvakt åt min gudson.

För att visa granntanten att han hade det ganska bra hos gudmor så filmade och fotade jag lite av hans aktiviteter här.

Kommentera

