Sommartisdagar…

är helt klart bättre än novemberdito.

Idag var jag dessvärre segstartad som bara den, med mindre än fyra timmars sömn i kroppen var det inte kul att gå upp klockan sju. Men det var bara att göra, liten prins skulle till skolan och mamman skulle till sjukhuset för lite ditt och datt.

Jag fick gjutna sulor till fossingarna och de hämtas om 20 dagar, då ska jag även prova dem i en sko jag tittade ut. Sulorna kostar 500 kr och skorna 1100 och det får man väl anse vara rätt okej, i jämförelse med vad jag hade kunnat få ge.

Men jag behöver fler än ett par skor, de jag provade ut idag är promenad/walkingskor. Och skor jag ska undvika enligt ortopedteknikern är ostadiga skor utan sula som tex foppatofflor.

Efter besöket på ortopedteknik var det inte lönt att åka hem, bussen hem gick 11.10 och jag hade varit hemma ca 11.35 för att behöva återvända med 13-bussen så jag skulle hinna med besöket 13.45… Så jag tog med mig laptopen och chansade på att de skulle ha trådlöst nätverk nånstans på sjukhuset, och jag tog med mig mina lektioner i ena sommarkursen.

Det hade de. Jag gjorde färdigt 2 av 9 delmoment/lektioner så strax över 1,5 hp blev indunkat innan det var dags att undersöka stenhjärtat med ultraljud.

Det fungerade som det skulle, tänka sig.

Men att sitta i sjukhuscafeterian och plugga innebär också distraktioner i form av markanläggningsarbetare utanför fönstret. De jobbade allihop utan tröja och var väldigt solbrända hela bunten. Könsfördelningen var ensidig men jag klagade inte på det, precis.

Ett svar to “Sommartisdagar…”

  1. Granntanten Says:

    Det gjorde nog inte ont att titta på kan jag tro!!🙂 Stenhjärta? Inte en chans! Möjligen ett av guld❤

Kommentera

