Drömmar, jag har dem…

Igår drömde jag stort. Eller litet, det beror ju på utgångsvinkeln.

Jag var nära att köpa en bil. Riktigt nära. En gammal billig bil som ändå kändes relativt bra för sin ålder och pris. Jag var den första som ringde, den första som mailade. Vi kom överens om att jag skulle ringa igen och bestämma tid att titta på bilen när jag fått bilderna.

När jag ringde igen så var bilen såld.

Tanten sa: ”Ja, den är såld nu, det var nån här nyss som tittade på den och de tog den. Men de hämtar inte förrän fredag nästa vecka.”

Jag: ”Men vi kom överens om att jag skulle ringa så fort jag fått bilderna?” Tanten: ”Ja men dom tog den men dom hämtar den inte förrän nästa vecka men jag kan ringa dig om dom lurar mig och inte kommer för man vet ju aldrig med det här med internet.”

Jag: ”Mm.. gör det.”

Tanten som sålde bilen har servat den på verkstad årligen, reparerat det som gått sönder på märkesverkstad och haft den helförsäkrad. Hon går i pension om en månad och hade ägt bilen i minst tolv år. Hon lät inte som en van bilförsäljare, precis.

Så min drömbubbla sprack som en såpbubbla och det var nog inte meningen att jag skulle ha nån bil, helt enkelt.

Men vad gör väl det, det är sommar och sol och vädret är ljuvligt och det är snart helg och… livet leker? Vi vrider upp och dansar lite istället:

(och sväljer klumpen i halsen och känslan av… förlust…)

2 svar to “Drömmar, jag har dem…”

  1. Skitkärring. Man kan ju uppenbarligen inte lita på folk över telefon heller. Jag hoppas hon blir blålurad.😦

  2. -ME-: Ja. Jag blev besviken, även om jag inte hade tänkt tanken alls på att bli bilägare förrän jag såg just den annonsen.😥

Kommentera

