Styrka och svaghet

Alla har vi väl olika roller och positioner, alla är vi väl starka ibland och svaga ibland?

Och somliga av oss visar inte styrkan vi bär med oss utan vi tar en roll som svag… Andra visar inte svagheten inuti utan har en fasad av styrka.

Sen finns det ju de som är stenhårda rakt igenom utan en enda svaghet (tror de) och tvärtom, människor som aldrig nånsin har varit starka en minut av sina liv (för att de inte behövt?)

De flesta av oss är nog nånstans däremellan, har en balans av styrka och svaghet antar jag.

Själv visar jag helst inte mina svagare sidor, utom för några få som jag vet orkar bära även min svaghet en liten stund. Och jag hoppas att jag ibland kan bära deras bördor när det behövs, på det sätt jag kan.

Vart vill jag komma med detta? Är det bara en lång inledning till att förklara att jag har beklagat mig för någon ikväll? Kanske.

Eller så är det fullmåne på gång och jag är påverkad av den. Fullmånen får mig svajig och en smula ur balans, som om de olika siluetterna av det som är jag inte riktigt är i fas…

Det är tid för underbara sammetsrösten i örat, jag får aldrig nog av den mörka trygga lena rösten…

When you’ve fallen 
on the highway 
and you’re lying 
in the rain, 
and they ask you 
how you’re doing 
of course you’ll say 
you can’t complain — 
If you’re squeezed 
for information, 
that’s when you’ve got to 
play it dumb: 
You just say 
you’re out there waiting 
for the miracle, 
for the miracle to come 

Kommentera

