Jag gillar inte tisdagar.

Och den här tisdagen var väl inte ett dugg bättre än en generell tisdag på det viset.

Jag väntar på besked från ena sommarkursen, att få mina inskickade uppgifter bedömda. Jag har fått svar på en av nio, där hade jag full pott och ett mvg.

Jag har däremot väntat färdigt på bedömningen på vår redovisning vi gjorde i slutet på maj, jag har fortfarande inte fått någon feedback inne på studentportalen, inte heller har min inlämnade uppgift ändrats från ”ej bedömd” till ”bedömd”, jag har inte fått svar på mailet jag skickade till handledaren heller… Men när jag kollar i LADOK som är ett centralt betygsregister så finns där ett G på den delkursen som heter ”fältstudier” och jag har därmed 30 inrapporterade hp för terminen…

Kul att få veta på det viset, bra jobbat av handledaren att svara på mail och ge feedback på uppgiften. Eller inte. *sarkasm*

Men skitsamma, jag lägger det bakom mig och hoppas på att komma in på mitt försthandsval för T5. Så jag kan skriva C-uppsats på skolan i T6. Jag tycker det är konstigt att bli tvungen att söka sig UT från sitt program under en hel termin, jag hade hellre läst en termin till inom programmet. Eller vänta nu… kanske inte.

I vilket fall som helst så hoppas jag på mitt förstahandsval och att pluggkompisen M kommer in på samma. Vi jobbar bra ihop.

Hon har dragit ifrån lite vad gäller filosofikursen, men det har mest berott på att jag har en liten prins hemma och runt benen som vill aktiveras och helst få mat också lite nu och då… Han har varit hos en kompis och granne under några timmar i taget både idag och igår och det har underlättat massor för mitt pluggande, jag har sjukt svårt att fokusera när han är hemma tyvärr. Samtidigt som jag har konstant dåligt samvete för att han inte har nåt att göra, även om han har cykel och är mätt och med rena kläder och det är uppehåll ute…

Så imorgon och på torsdag ska han vara på fritids. Han ville själv, han mötte fritidsgruppen ute på förmiddagen och fick en längtan dit helt plötsligt. Så jag ordnade det så han får vara där i två dagar, sen är jag barnfri nästa vecka och då lär jag raska av massor av skolarbete.

Och vips blev det ett gnälligt pluggblogginlägg av min tisdagskverulering… Men ja, jag gör inte så mycket annat nu än pluggar. Jag var nog ledig tillräckligt efter programkursen? Men samtidigt tycker jag filosofin är sjukt intressant och språket i ena boken är vackert så ögon och öron kryllar sig, och frågorna är så luriga och inlindade att det inte GÅR att skumma igenom och kolla index för att få svaren.

Man måste verkligen läsa litteraturen för att kunna svara. *haha* Och ja, jag gillar det. Jag kommer gilla det mer imorgon när jag kan fokusera 100% på det.

Jag menar, hör här:

To meditate on our being in the world is part of our way of being in the world. Even if ‘the human situation as such’ turns out to be a metaphysical mirage, as postmodern thought insists, it remains a conceivable object of speculation.

Visst är det vackert? Jag rekommenderar boken starkt: Terry Eagleton; ”Meaning of life – a very short introduction”

Det är en av tre böcker i första delkursen. Det tillkommer nånstans mellan 3-6 böcker, essäer och noveller per delkurs och det är 4 delkurser.

På 7,5 hp.

5 svar to “Jag gillar inte tisdagar.”

  1. Hej!

    Jag fick reda på igår att vår handledare är iväg på en semesterresa. Det är därför som han inte svarar på mail. Det är bara synd att han inte hann ge någon feedback till oss innan han åkte iväg.

    Lycka till framöver med studierna!

    Kram

    Tina

  2. Tina – jag köper inte det resonemanget, som handledare på högskola har du 15 arbetsdagar på dig att gå igenom uppgifterna du får tillsänt dig, på den tiden ska du hinna ge bedömning och feedback och lämna betyg, och har man då planerat in en semesterresa inom denna tidsram då lämnar man över det ogjorda arbetet i god tid till annan handledare eller gör jobbet innan du åker.

    Att skita i det räknas som ”inte okej” i min värld.

  3. Det har du helt rätt i… Jag ville bara tala om varför han inte svarar på mail. Jag menade inte att det var ok. Min uppfattning om vår handledare går inte att skriva ner, då skulle jag bli åtalad.

  4. Tina – haha! Nä, somligt är bättre att hålla för sig själv!😉 (och jag håller nog med dig i större delen av din uppfattning, misstänker jag):mrgreen:

  5. 😀

    // Tina

Kommentera

