Dan före midsommarafton..

Och folk befinner sig på vägarna. Kör försiktigt ni som är där ute.

De som inte befinner sig på vägarna befinner sig nån annanstans. Som jag, tex. Jag är hemma och har fått lite pluggat idag, och lite städat. Och så har jag fått pippi.

Eller ja, fått låna en pippi, då. Dojan, en Grå Jako, ska få tillbringa nån dag eller så hos oss. Han har suttit tyst och bara tittat storögt runtomkring, men det börjar lossna nu och han håller låda. Särskilt glad blev han när en liten prins kom hem från fritids, det märks att han är van vid barn.

På tal om glad så… blev jag också glad idag. Jag skrev för nån vecka sen om att jag fick höra något om en överraskning precis innan ett samtal avslutades.

Idag fick jag veta vad det var för överraskning.

De ringde från DHL och sa att de hade ett paket till mig och att jag kunde hämta det eller vänta till måndag så levererade de. Kunde jag vänta? Skullente tro det. En god vän var på väg hit redan för att hämta en sak här, så jag frågade om han kunde köra förbi DHL och hämta paketet, så jag fick hem det.

Och när det väl var inburet och jag öppnade det så… fälldes det en tår eller två, jag blev förvånad och (verkligen) överraskad och glad.

Bild kommer så småningom.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag har världens finaste vänner. Och det i sig är en rikedom som inte går att mäta i pengar. ♥

Edit: 
Detta fanns i paketet, det blev monterat efter lite omständigheter (som att jag behöver köpa fler verktyg, inser jag) och titta så fin: 

2 svar to “Dan före midsommarafton..”

  1. En ny cykel? Wow. Du måste varit riktigt snäll.😉

  2. Mia: Jag är alltid snäll.:mrgreen:

Kommentera

