Sommar, sommar, sommar…

Jag fick besked om ena kursen igår. Jag är klar med den nu och nu är 7,5 hp inrapporterade med betyget ”B” vilket motsvarar VG i det ”vanliga” betygssystemet där betygen går från IG till VG.  Jag hade 82% rätt på frågorna. Eller – jag och prinsen hade. För han har varit ytterst delaktig i kursen och vi har läst både kursmaterialet och frågorna och diskuterat oss fram till svaren. Han lär förmodligen minnas både frågor och svar och kursmaterial bättre än jag dessutom och kan göra om tentorna muntligt när som helst…

I övrigt så går livet sin gilla gång. Jag pluggar, liten prins är på fritids och på kvällen motionerar han sin mamma med cykel. Jag har börjat promenera igen, och jag kan gå ungefär 45 minuter i godtagbart tempo och man får vara glad för det lilla antar jag.

Igår, på hemvägen, gick vi förbi en industri där en god vän jobbar. Han fick syn på oss och stannade sin truck han körde och vinkade till prinsen och sa ”vill du prova?” DET ville liten prins. Ögonen lyste när han klättrade upp i förarhytten på trucken och kompisen sa: ”Dra den där spaken åt dig och se vad som händer.” Prinsen gjorde det och hans ansiktsuttryck när gafflarna höjdes var obetalbart. Lycka i ett pojkfejs, kan man säga.

Efter lite mer truckövningar och efter att ha fått åka med en annan anställd i ”tåget” för att lämna av ett set vagnar och koppla på ett annat så var prinsen så nöjd. ”Tåget” förresten, sa prinsen var en sort som de använde på flygplatsen också. (Liten truck som drar vagnar med bagage, i det här fallet arbetsgrejor.) Det stämde tydligen och det hade mamman inte en tanke på att det var likadana fordon.

Förresten, jag har hittat mitt alter ego på nätet. Japp. Så nu kan ni få se hur bloggerskan ser ut.

Jag har inte modifierat den. Alls. 

Kommentera

