En midsommarnattsdröm…

Nej, långt ifrån Shakespeare och Puck, Oberon och Titania. Men den handlade om en väldigt verklig person, invecklat och skrämmande och när jag vaknade så tordes jag inte somna om.

Dessutom så hade jag nog drömt att jag hade insekter i min kudde för jag tyckte jag hörde att den prasslade och jag var övertygad om att snart skulle det krypa insekter ut från den och in i mina öron.

Drömlöst hade varit att föredra?

För övrigt så är midsommardagen lugn och lat. ”Någon” borde städa men ”någon” ids inte.

Det räcker att jag fixar mat åt en liten hungrig unge med jämna mellanrum. Väl?

Och drömmarna dröjer sig kvar…

”We who wrestle the years have traded our fears for a glimpse  of ecstasy in the dark. Turning ice in the fire but still we’re denied.

So shine a light and shine it brightly now. You know it all takes it’s course. And all the many ways I’ve tried so hard to reach this potent source. On the day behind time across the divide. Along the cord came all light out of dark. Now I stand amaze in this beautiful pain.”

Kommentera

