Inatt jag drömde…

något läskigt. Igen.

Det handlade om seriemördare och mina barn, typ. Och när jag vaknade så tänkte jag: ”Jag skulle bli en utmärkt manusförfattare till skräckfilmer om jag skriver ner det jag drömmer” men nästa gång jag vaknade så hade jag glömt hela den intrigerande och så fullständigt logiska och glasklara handlingen jag tyckte var så BRA… Jäklar också.

Idag ska vi packa för pappavecka här. Liten prins ska till pappa och jag blir ensam. Med den grå kråkan, som nog stannar till imorgon för hans familj är på Öland och ville undvika bilköerna därifrån idag.

Kråkan är en rolig pippi, charmig och sällskaplig. Det sägs att Jakos är rätt smarta, att de kan lära sig sammanhang mellan ord och handling och att de ofta använder rätt ord i rätt sammanhang.

Dit har Dojan en bit. En bra bit. Men han är bara ett barn ännu och har massor att lära sig.

Men med träning och tålamod kan de bli fantastiska.

Dojan småpratar mest, ropar på familjens hund eller barn, säger ”godnatt” när han får skynket på buren. Och ja, jag är lite kär i honom även om jag inte begriper mig på alla hans signaler ännu. ♥

Kommentera

