Wohoo!

Nu har jag nya sulor. Och skor.

Nu ska jag bara vänja mig vid dem, också. Men det tar väl bara några dagar, antar jag. Så nu kan här promeneras igen. Även om jag numera dessutom kan cykelmotionera mig!

Det är inte klokt så ljuvligt det kan vara?

Ja, förutom då att skor och inlägg kostade hälften av vad jag hade kvar när hyra och el osv var betalda och att det inte räcker särskilt långt att leva på det som är kvar, då. Men skor var jag tvungen att ha.

(Och jag har ju fått majblommefond att åka på semester för med liten prins, så några dagar i huvudstaden lär det bli så småningom.)

Så vad gör jag nu, då? Jo. Den här veckan ska ägnas åt filosofi. Som fan. Hela veckan ska det råpluggas och funderas i filosofiska banor och när veckan är slut hoppas jag att de två första delkurserna också är det, så jag kan vara lite ledig med prinsen när han kommer hem igen.

Jag tror jag behöver göra en studieplanering. För när jag och bästa M har gjort det, så har vi lyckats med det osannolika, att göra det vi ska och vara klara i god tid före deadlines, och det har kännts så jävla SKÖNT!

Förutom filosofi; Schopenhauer, Nietzsche och Heidegger så ska det promeneras i sommarkvällens ljuva ljumma värme. Jag gick förbi en lindallé häromdagen och såg att de redan börjat slå ut, sådär 1-1,5 vecka för tidigt. Men det finns ingen ljuvligare sommardoft än den av blommande lind, tror jag?

Ja. Livet är gott. Om man låter det vara gott. Ser det lilla i det stora och tycker om det man har istället för att längta efter det man saknar.

För jag vet att det finns många som saknar… sånt som andra tar för givet. Och nej, jag menar inte pengar, även om det är enklare med tillräckligt med pengar än otillräckligt. Nej, såna saker som någon att tycka om, någon att anförtro sig åt, någon att vara nära, någon att hålla i handen.

Sommaren är tuff för de som längtar efter någon att hålla kär.

Allan Edwall. Kan man annat än älska honom? 

Ett svar to “Wohoo!”

  1. Vad härligt att ni får några dagar i huvudstaden!

    // Tina

    Och Allan Edvall är aldrig fel…🙂

Kommentera

