Tjoho.

Eller nåt.

Jag vill ha semester. Ledigt. Lata dagar. Bli ompysslad och bortskämd. Få höra fina saker. Göra roliga saker. Åka på utflykt, åka iväg en natt eller två. Sånt där roligt som man minns med ett litet knip i hjärtat.

Men jag pluggar. Filosofi. Jadå. Semester är inget för heltidsstuderande, vi måste antingen jobba (om man får nåt jobb) eller läsa sommarkurser.

Iofs, är jag snabb och inte ställer till det med motstånd för mig själv, så kan jag jobba in några lediga dagar innan nästa deadline. Jag har bara så SVÅRT att komma till skott. Och göra det jag ska.

För när jag får några lediga dagar så ska jag ta liten prins till huvudstaden, vi ska gå på museum (naturhistoriska och tekniska först och främst) och vi ska se både Cosmonova-bio och 4D-bio på tekniska. Sen ska vi troligen åka tunnelbana och spårvagn och djurgårdsfärja och sånt.

Om vi får låna en kurskamrats lägenhet.

Idag ska jag ringa några speditionsfirmor här i stan och höra om de tar passagerare på sina turer till Sthlm, om det finns nån chaufför som gör det så kan vi kanske komma undan med att bara boka hemresa med bussen.

TÄNK så kul dessutom om liten prins fick åka lastbil upp, han som mer än gärna spelar ”Eurotrucker” på datorn, ett spel som går ut på att köra gods i europa med lastbil.

Den som lever får se.

Lite semester blir det även för lilla familjen psykbryt, alltså. Men nån egen semester för mamman lär det troligen inte bli i sommar. Nåja, det GÖR inget bara jag kan ge en sommarupplevelse till liten prins.

Men NU… ska jag plugga. Filosofi.

Tjoho.

Kommentera

