Space Oddity…

Idag är en annan dag. Förhoppningsvis. Ett stim av konstiga drömmar har jagat mig, troligen sover jag inte tillräckligt djupt eftersom jag minns dem allihop. Inatt har jag dels upplevt en parodi på Pirates of the Caribbean med huvudrollsinnehavare från tidigare liv, ett litet samhälle utanför min nuvarande bostadsort, dels har jag rest ut med det gänget i rymden i Millenium Falcon. Som vi sedan kraschade i havet för att sen återgå till skeppet ”Black Pearl” som tog oss i hamn.

Döm om min förvåning när jag sen läser den här artikeln. Jag vet vad det är, det är skeppet vi kraschade i drömmen…

För övrigt sägs det att det ska åska rejält här i eftermiddag. Jag kan bara hoppas, det vore skönt med ett rejält åskväder som rensar upp i luften. Men enligt www.klart.se så verkar det gå inomlands, och kusten verkar hamna utanför åskbältet. Tyvärr.

Igår var en sämre dag än på länge, men efter en (jobbig) cykeltur så blev humöret lite bättre – det finns inget som botar melankoli och dåligt humör så bra som motion. Jag ska cykla varje dag, och inte ta bussen mer än när väglaget tvingar mig, och på det viset spar jag både pengar och får motion. Fiffigt.

Idag består dagen av plugg (surprise?!) och imorgon kommer liten prins hem, jag ska möta honom på busstationen vid tvåsnåret… Sen stannar han hos mig i tre hela veckor. ♥ Vi ska hitta på kul saker, förhoppningsvis hinna med en tur till huvudstaden, utforska hemmaplan (billigast så) och kanske paddla kanot, helt klart gå och fiska (cykla) och plocka blåbär – de är mogna nu.

Jag har också mogna jordgubbar i min kruka – sju/åtta stycken. Jag spar dem till prinsen imorgon. Dessutom börjar bigarråerna i mitt träd bli klara – förhoppningsvis utan körsbärsmal i år.

Ytterligare en dag, ytterligare ett meningslöst inlägg (vad är mening? Det tar jag reda på i min sommarkurs..) och ytterligare en dag närmre deadline på uppgiften. Det känns som annalkande katastrof för jag har inte pluggat som jag borde, jag bara… låter tiden gå. Det är inte riktigt likt mig, jag vet.

Men nån ska ju faila tentor också, det kan ju lika gärna vara jag…

Over and out.

Kommentera

