Lilla prins bulleribång…

Han blev mött på busstationen idag, min lilla prins. Full av skratt och lite spelad kaxighet mötte han mig utanför bussen de kom med. Coola prinsen hade en vintermössa på huvudet. Varför? Jo, den var tuff och visade att han var halvengelsk, sa han. Jomenvisst, det gjorde den ju.

Väl hemma så landades det hårt, vissa veckor blir det värre än andra och den här gången var insikten att nu ska han vara hos mig i tre veckor den som drabbade honom i form av akutsaknad efter pappa som han nyss lämnat… Jag sa att det måste han ju inte om det blir för länge, då ringer vi ju bara till pappa så löser vi det.

Vi bestämde att vi låter det gå några dagar så han hinner komma hem i lugn och ro innan vi planerar något.

Sen var det dags att ge sig ut och cykla för att kolla om det fanns några kompisar i kvarteret. På med snyggkläder och hatt… Men där blev det tvärnit. Ska det cyklas ska man använda hjälm. Prinsungen blev ilsken och stod och beklagade sig (medan han kammade håret) och sa: ”Varför, varför, varför måste mammor bry sig så mycket OM sina barn?!”

Dumma mamman tyckte att även om det var fint med hatt och solglasögon så var det inte speciellt säkert för skallen. Och när jag sa att jag hellre har en lite mindre cool unge med hel skalle än en skitcool unge med spräckt skalle så tog han sin hjälm, suckade och gav sig iväg.

Efter lite turer hit och dit så kom även en liten trött prinsunge isäng, lite senare än vanligt men är det sommarlov så är det.

Lilla prins bulleribång har landat. Nu är det som det ska igen.

2 svar to “Lilla prins bulleribång…”

  1. Christopher Says:

    Det är väl det jag alltid har sagt, kvinnor är totalt obegripliga!😀

  2. Christopher – haha, ja. Det är tur vi är obegripliga på det där mystiska viset.😉

Kommentera

