Trassel på tråden..

Jag har tagit en time-out. Lämnade barn åt sitt öde (haha) och stack, rymde bort,  kastade loss och försvann…

Jag hamnade där allting händer just den här veckan och hittade kultur, mötte framtiden och åt delar av en död ko. (Hon var god.) Jag skrattade och jag fick beröm för min retorik, och jag fick höra att jag såg yngre ut än jag är och att jag i alla fall doftar lika gott som en yngre kvinna.

(Gossarna ville väl men har nog en bit kvar innan den subtila fingertoppskänslan mellan en förolämpning och att ge en komplimang utvecklats till fullo.)

Jag har druckit mig bubblig i skallen och jag har fått nya perspektiv på tillvaron och man ska inte dö nyfiken så därför har jag upplevt ett par nya saker, det är positivt. (Men skavsårsplåster lovar mer än de håller och nya skor ska man inte gå i om man vill slippa just den erfarenheten..)

Solen har lyst både med närvaro och frånvaro och jag har sett saker jag inte sett förut.

Ja, ullhåriga småländska tanter behöver ett par dygns timeout från tillvaron och även om underbart är kort kunde det gärna varit lite längre, bara just den här gången…

Edit: Jag skulle lägga till en sak om trassel på tråden… Det gick inte, pga just trassel på tråden. Det gick troll i mitt internetanvändande under min lilla time-out, jag hade skolgrejor att göra på resan, men det trådlösa internet som fanns fungerade inte.

Ytterligare ett trådlöst nätverk ville inte hålla mig inloggad, och ett tredje kunde inte hittas fast det skulle vara där, och det mobila bredbandet jag tog med mig (lånade av sessan, en comviq-dongle) kunde heller inte hitta rätt anslutning så jag kunde ladda på det.

Så jag stal lite datortid på ett enda skakigt öppet oskyddat trådlöst nätverk, och fick iaf iväg en blogg. Till delar. Men eftersom jag blev utloggad även därifrån varannan minut så gav jag till sist upp och köpte en glass. Fyra kulor.

Det var halvbra att köpa en stor glass idag för den hann smälta fortare än jag kunde äta upp den (Och de av er som sett mig äta glass fattar att DÅ var det VARMT) så sista kulan fick jag sörpla i mig. Det gjorde iofs inte så mycket, det var gott ändå.

Och när jag kom hem sen… Möttes jag av illrödhårig lillprins och hans storasyster, det var toksaknad från första stund. *kärlek*

2 svar to “Trassel på tråden..”

  1. Granntanten Says:

    Ja,jag har sett dig äta glass! Det måste ha varit jävligt varmt om den hann smälta!! *S*

  2. GT – Haha! Ja, och tänk, det blåste från alla håll också, och jag hade ingen hårsnodd eller servett så fatta vilket besvär jag hade för att få i mig glassjäveln? Men smakerna… Åh, till och med DU hade gillat dem. Jag hade velat ha en kula av varje men med minst 40 om inte fler sorter så GICK det inte. Min nya favorit: Hallonlakrits. (Men vanliga lakritsen var också god, pistagen var to die for och honungsaffran smakade precis som den skulle, det var himmelriket i en bägare utan tvekan.

Kommentera

