Måndag, måndag…

Idag tänkte jag starta på den nya delkursen eftersom jag ville ha gjort undan den innan jag och liten prins åker på vår semester…

När jag öppnade mappen med uppgifter till delkursen fick jag den vanliga känslan av ”ny delkurs-ångest”… För fy FAN vad det är att göra för de här poängen… Det ska vara 5 veckors heltidsstudier på en 7,5-a ungefär. Eller 10 veckor på deltid. Men detta är något horribelt.

Svenskt Näringsliv och dess chefer kan ta sig i mumindalen när de kallar 7,5-orna för onyttiga flumkurser. FFS!

Men det är bara att bita ihop. Jag valde den, jag ska genomföra den. (Men jag  KÄNNER att jag helst vill skita i den och gömma huvudet i sanden, typ…)

Förutom det, så är det bara fint här. En lugn skön förmiddag med en liten prinsunge som sov till elva. Han sov alltså i närmare fjorton timmar inatt, det lilla trollet. ♥ Han vaknade som han brukar, mitt i en dröm och berättade om en myra som kunde bli en helikopter  ferrari men som också kunde bli en hemlig agent med (supergiftiga tänder). Han hade till och med ett namn på myran. (Lurk 68) Sen tittade han på mig, log sitt sötaste leende och sa: ”Men jag tror att det nog är något jag drömt”.

Ja, hjärtat. Du drömde nog? *kärlek*

I övrigt så… har jag en såndär dag när tankar snurrar i huvudet. Tankar om sånt som hänt och om sånt som kanske kommer hända, om drömmar och krossade illusioner och om en framtid som jag är på väg till… Den där djupdykningen ner i mitt förflutna häromkvällen har dröjt sig kvar och jag behöver sortera bort skräpet.

Frågan är bara hur? (Kanske skulle be min tankecoach om hjälp? *flin*)

Förresten har jag varit inblandad i en diskussion om artister, utstrålning och röstkapacitet. Som alla nog vet är jag en sucker för både bra röster och lyrik som faktiskt har en mening. Och en av de ljuvligaste röster jag vet finns hos en artist som har en fantastisk utstrålning, dessutom gör hon låtar med djup i lyriken…

Mina damer och herrar, jag pratar givetvis om Adele:


(jag vill slå den som gjort henne så illa, så mycket känsla sjunger hon med…)


(här har vi en närvaro i sången som nästan går att ta på…)


(bara sången… Och texten. ♥)

Förresten gillar jag att Youtube slutat dissa bloggarna, så man återigen kan klicka på inbäddade videos.

2 svar to “Måndag, måndag…”

  1. Adele är underbar!

  2. U: Hon är ljuvlig! ♥

Kommentera

