Nedräkning pågår…

Både för mig och liten prins. Han ser fram emot att åka till stora staden och vara på äventyr, han längtar och han bubblar över av allt han kommer se, uppleva och göra.

Jag är lite mindre bubblig, för jag tänker på deadlines och sånt och har inte den riktiga semesterglädjen inuti.

Men det ska jag förtränga när vi väl sitter där på bussen på fredag morgon. Då är det äventyr och jag ska vara precis lika glad som prinsen, jag ska inte sabba hans upplevelse med att vara surmulen.

Vi ska ha kul och vi ska semestra upp ALLA pengar vi äger och har, så vi måste panta burkarna på balkongen när vi kommer hem för att få ihop till mat (säger prinsen).

Jag säger ”det går nog rätt fort” för det är inte så att jag direkt har nån kappsäck att ösa guldpengar ur. Tvärtom lär jag behöva hushålla med pengarna, och det är lite trist när det ändå är semester. Då vill man ju ”unna” sig lite.

Och jag ska unna liten prinsunge en härlig semester. Med glass och ballonger.


(en av hans favoritartister…)

 

3 svar to “Nedräkning pågår…”

  1. Det är ni värda! Jag önskar er en riktigt trevlig resa!

    Kram

    Tina

  2. Christopher Says:

    Hoppas att ni får ett underbart avbrott i vardagen! Jag börjar också min semester på måndag men tror att jag inleder den med att sova…

  3. Tina – tack!

    Christopher – Det hoppas vi också, vädret ska iaf vara på vår sida med ”lagom” och uppehåll. Hoppas du vilar ut ordentligt på din semester!

Kommentera

