När natten blir för lång…

Det finns något som snurrar i det här ullhåriga huvudet som jag inte kan sätta ord på ännu. Något jag inte kan skriva en rad om utan att det blir… fel. Något som kan få eller inte behöver få en avgörande betydelse i det där som kallas liv.

Nej, det handlar inte om skolan, om filosofitentan som ännu är oskriven.

Så varför nämner jag det, då? Tja. För att det ändå snurrar i det ullhåriga huvudet och för att jag sover erbarmligt illa och vaknar med skenande hjärta och ett tyst skrik, kanske.

Jag skulle behöva höra lite plattityder, lite ”det ordnar sig, det gör det alltid” och lite ”bakom molnen skiner alltid solen” osv. Så kanske jag berättar vad det är som tynger mitt ullhåriga huvud så småningom.

Eller inte.

Det beror liksom lite på.

Och medan jag väntar så skriver jag filosofitenta, tar hand om liten prinsunge och gör sånt som måste göras. Typ bakar bröd, lagar mat, städar och tvättar.

Sånt, som är livet.

Kommentera

