Tid att tänka…

Jag har inget större behov av att skriva blogg för tillfället, märker jag. Eller så är det helt enkelt så att jag inte har så mycket att skriva om, när jag pluggar som jag gör.

Mitt huvud är fyrkantigt, min hjärna totalt fokuserad på läsningen och därmed är jag inte särskilt ”rolig” för tillfället.

”All work and no play makes Jack a dull boy” stämmer -verkligen- in på mig nu. Och det är inte kul. Jag vill ha ett liv, jag vill skratta och tramsa och umgås socialt, grilla (och dricka öl) och bara njuta av sommaren… Som det är nu så springer den ifrån mig.

Det är väl den övergripande känslan just nu. Tiden rusar iväg från mig och jag hinner inte ikapp. Att leva här och nu, fånga dagen och annat känns mest som trams. Om man inte HINNER fånga dagen innan den rusat iväg, då?

Men… idag kommer iaf liten älskad och saknad prinsunge hem igen. Det blev kortvecka hos pappa den här gången, prinsen är bjuden på poolparty imorgon och då kunde hans kära far inte ta honom dit i tid.

Alltså får han komma hem idag istället. Han är grymme saknad. ♥

Men vad gör det att jag missar en barnledig helg, liksom? Jag har ju ändå inget liv. 

Sen igen, definiera ”liv”? Jag har fina vänner som jag umgås med, det är liv. Jag har en liten prinsunge att ta hand om, det är liv. Jag har en sessa som kommer hit och pluggar med sin mamma, det är liv. Ergo – jag har ett liv.

Att jag har en deadline coming up är inget som bekymrar mig nu. Det går som det går, och går det åt helvete kommer det en omtenta vecka 35.

Kommentera

