Nystart…

Det är första dagen i sista sommarmånaden, en månad då allt så sakta ska återvända till vardagen och skolan börja igen för de som haft sommarlov.

Själv får jag veta om jag kommer in på mitt förstahandsval för hösten eller om jag ”får nöja mig” med den kurs jag faktiskt kommit in på, båda är okej även om förstahandsvalet är lite, lite mer i linje med den inriktning jag börjat på, känns det som.

Jag ska ”nystarta” en striktare kost igen också, jag åt ju enligt LCHF förut och gick ner några kg, men när resultatet efter en månad inte ändrade sig så återgick jag till mitt sparsamma kolhydratätande, jag har sen dess inte varit en storkonsument på kolisar… Men en och annan fika har det ju slunkit ner i sommar, en näve godis eller så här och där. (Öl.)

Det är slut med det nu. Nu när jag kan öka motionen och cykla som komplement dessutom.

Och snart är sommarkursen slut också. Det är tentavecka på näst sista uppgiften, sen är det ett tentauppehåll till vecka 35 då sista uppgiften ska vara inlämnad, den är lite större än de andra tre har jag förstått det som. Den är på 3 hp istället för på 1,5 som de andra varit.

Men den ska jag också övervinna. Och jag ska unna mig att ta lite ledigt så fort den här veckans tenta är klar.

Kommentera

