Tenta 3 av 4.

Klarad. Med ynka fem poäng från VG.

Skönt, för det var en svår-som-fan tenta. Nu är det bara en tenta kvar på kursen, en textanalys. Den ska vara inne om 4 veckor, och den löper parallellt med programkursens hösttermin i en vecka. (Det var en positiv överraskning, jag kom in på mitt förstahandsval, det som jag stod som andrareserv på. Så i höst läser jag socialantropologi, 30 hp.)

Jag tror för övrigt inte att sista tentan på sommarkursen är en dans på rosor, precis. Inget på den kursen har varit det hittills och det är ett skämt att det var en A-kurs på deltid, verkligen.

Nu ska jag bara få rätt med/av CSN också, så flyter livet som det ska. Vid telefonkontakt kan ingen svara på frågorna jag har. De tycker jag ska vänta på besked på överklagan på ”mina sidor” vilket beräknas ta 1-2 veckor, sen ska det ev. skickas till Överklagandenämnden och då kan det ta upp till 3 månader enligt operatören med den sävliga rösten. Under tiden är det deras beslut som gäller. Kul. Inte.

Men jag tänker unna mig en veckas pluggfrihet, det gör att jag har tre veckor på mig att klara en 3-poängs textanalys i uppsatsform. I praktiken iofs 2 veckor då den väl bör vara klar när den andra kursen kör igång, men det ska fan gå.

Och eftersom jag ändå inte har råd att åka nånstans v. 34 så kan jag lika gärna ta den ledigheten nu. Jag är sliten och skulle behöva lite tlc.

Kommentera

