Det har (nog) löst sig.

Vad?

CSN-strulet. Jag ringde dit idag och efter mycket om och men fick jag prata med en handläggare som hade en förståelse för ”problemet” men ändå höll på sina regler… Fast när vi jiddrat en stund så kollade han igenom ärendet och kom med ett förslag som innebar att bryta mot deras egna regler, och gjorde jag det skulle det lösa sig i slutänden utan strul.

Det är det där ”utan strul” jag inte kan lita riktigt på. Så jag tog hans namn och skrev ner det för att ha som hänvisning om det skulle visa sig inte stämma. I stort sett så ska jag bara vänta på besluten nu, så ska allt rulla på. Ja. Det tror jag när jag ser det.

Men det är positivt nog för att jag ska sluta vara en sån gnällspik, iaf.

Även om jag tycker att jag har rätt att gnälla lite, jag är slut och trött och fattig som fan, skulle behöva lite TLC och avkoppling nånstans där drinkarna har paraply och solen skiner. Helst med trevligt sällskap, då.

Flera av mina vänner pratar om och planerar för resor i höst. London, Turkiet, Florida, Rom, Barcelona. Jamen jag då, vill jag skrika. Men nä. Istället så är jag så jävla positiv och säger ”men GUD vad kul” och ”fan vad skönt” och ”det behöver du” och annat… och ja, jag TYCKER verkligen det. Det gör jag, jag unnar mina vänner sina resor. De har slitit ihop till dem.

Men jag är avundsjuk.

 

2 svar to “Det har (nog) löst sig.”

  1. Granntanten Says:

    Man får vara avundsjuk så länge man inte är missunnsam. Kram

  2. GT – jag är aldrig missunnsam. Eller nästan aldrig, och helt klart inte när det gäller mina vänner. Dem unnar jag allt gott som finns. =) Men jag vill också ha!:mrgreen:

Kommentera

