Fick en låt på huvudet…

En låt som jag ”hittade” i vintras och delade med mig av. Igår hojtade vännen jag delat den med, på facebook. Och påminde mig.

Den är helt fantastisk och jag har nu spelat den så många gånger man får på gratis-spotify så nu återstår youtube…

Men lyssna. Det är en cover, en översättning från originalet men en helt underbar sådan.

Helene Sjöholm – Ärlighet. 

Originalet är inte så dumt det heller, faktiskt. 

 

4 svar to “Fick en låt på huvudet…”

  1. dysnomias Says:

    Fin, fin, fin är den…🙂

  2. Dys – Eller hur! Jag skapade en spellista på youtube med bara den i, idag. Jag har snart nött ut den.:mrgreen:

  3. dysnomias Says:

    Började där och slutade med en lista med musik som fick det att rycka i ögat och knipa i bröstet. Musik är känsla, så är det!

  4. Dys – så är det ju. Musik är sällskap och det förstärker och skapar känslor, beroende på humör… Och vissa låtar tar fram specifika minnen.

Kommentera

