Rensa och röja, avsluta och påbörja…

Igår röjde jag i mitt uteförråd. Jag vill sälja en massa gamla saker jag inte har behov av och andra kanske behöver.

På facebook har det blommat upp en mängd ”köpa-byta-sälja”-sidor nu, en eller flera för varje region, öppna eller slutna. Det är väl okej, att annonsera gratis är aldrig fel.

Förutom det, så har jag fått hem liten prins, som landade med det sedvanliga bulleribånget så när kvällen kom var mamman slut, trött och förbi. Det blev relativt tidigt i säng, och jag sov som en kratta… Vilket jag iofs gjort en period igen.

Ekonomisk stress tär på energireserverna och gnager på sömnen.

När jag inte orkade ligga i sängen längre (jag var vaken vid ett, två, halv fyra, klockan sex (jävla mardröm!) och åtta) gick jag upp vid halv nio, ryggen värkte som en tok och sängen var varm och obekväm. Mardrömmen dröjde sig kvar, jag var nära att sms’a personen jag drömde om och fråga om h*n var okej…

Förutom drömmar och pengar så innehåller dagen plugg. Jag har börjat med sista delkursen i sommarkursen och det svåra med den är inte själva momentet (jo, det också) utan att jag ska VÄLJA vad jag ska göra. Vi har vissa givna kriterier att utgå ifrån, sen har vi olika spår och teman att välja mellan. Och i kriterierna står också vad som gäller för G alternativt VG, men jag tänker bara sikta på en G-uppgift. Det räcker gott.

Bara jag kan bestämma mig nån gång.

Det lutar åt att jag väljer den här:

Eller den här:

Alternativen var dessa:

Eller så ska vi göra en jämförande analys mellan en (kurs)bok och en film. Eller välja någon av de texter vi fått presenterade. Jag som älskar film. (lätt ironi) Men jag analyserar hellre en film än några texter, känns det som.

För just nu är jag oerhört less på studier. 

Kommentera

