Ketchupeffekten?

Först händer inget, sen händer inget och… så händer allt samma dag. På förmiddagen.

Jag har ju haft strul med CSN. Det löste sig idag. De höll med om min överklagan och jag fick positivt besked, de drar tillbaka kravet på återbetalning. Dessutom får jag studiemedel för hösten, himla skönt!

Sen ringde vaktmästaren som skulle laga min brevlåda, han kommer och fixar den under dagen. Ska bara få hit en annan vaktis som kan kolla min diskmaskin också, så är jag nöjd på den fronten.

Sen ringde en gammal kompis och ville att jag skulle ta hand om en hund. En blandrastik mellan husky och jämthund på 3 år. Nätack sa jag men lovade höra mig för. Så om nån vill ha en (trevlig, tydligen, social och ”snäll”, mer vet jag inte) varglik jycke så hör av er.

Det är väl fjärde hunden på kort tid jag blivit ”erbjuden”, tror jag. Förutom en i vintras, då. Eller var det två? Den var jag iofs lite sugen på, men jag avstod av ekonomiska skäl.

Sen har jag fått några saker sålda från förrådsrensningen, så nu har jag några sköna hundralappar i min lilla burk i köket. Bättre med hundralappar i lådan än med skräp i förrådet. De går rakt in i mitt buffertuppbyggande.  Fler hundralappar kommer in i eftermiddag.

Nu ska jag bara få ordning på ett par andra saker också, OCH göra färdigt sista tentan (få ro att sitta och skriva analysen) så är jag på banan igen. Förhoppningsvis höjer det mitt humör som legat farligt nära noll grader Fahrenheit ett tag… (-18 C)

Jag har varit farligt nära att bli deppig, har det känts som. Inget har varit roligt på länge, sommaren har rusat förbi mig, livet är bara en jävla massa motgångar och min dumma kropp sviker mig dessutom. Så allt positivt som kan hända behövs verkligen för att väga upp humöret. Jag har dragit mig tillbaka i mitt skal (mitt hem är min borg) och fällt upp vindbryggan och har inte umgåtts med nästan någon, knappt ens bästaste Granntanten som annars är rena terapin för nedstämda ullhåriga tanter i småland.

Så lite positiva vibbar får gärna skickas hitåt.

Ett svar to “Ketchupeffekten?”

  1. Hej!
    Jag tror att det kommer. Du verkar ha flyt just nu. Surfa på vågen…
    Kram
    // Tina

Kommentera

