Inatt jag drömde…

Jag somnade i skaplig tid och jag sov gott och länge – det var välbehövligt för den ullhåriga tanten!

Men jag har drömt. Konstigt, vridet, fantastiskt och underbart om vart annat. Den dröm som levde sig starkast kvar var att jag åkte på en safari i Afrika, en sån klassisk safari där jag bodde på savannen med lejon, elefanter, hyenor och noshörningar vid ett upplyst vattenhål.

Jag drömde att jag fotade till höger och vänster, jag drömde att jag fick en hel massa underbara bilder på allt jag såg och upplevde. Jag drömde att jag satt i en trädkoja i ett baobabträd. Framför allt drömde jag om känslan av lycka i allt detta.

Det konstiga är att en fotosafari till Afrika iofs är en av mina saker jag skulle vilja göra innan jag dör – den listan är lång – men inte på första plats alls.

Men efter nattens dröm har den klättrat lite.

Kommentera

