Dumma höst.

Jag gillar den inte. Hösten.

Jo, på ett sätt är den skön med klar luft och ett långsammare tempo… Men på ett annat är den hemsk. Den startar varje år med en påminnelse i kroppen om att det börjar bli kallare… Jag får ont.

Att leva med kronisk värk är något man lär sig. Att hantera det lågmälda ”brus” av ont som hela tiden finns där, i bakgrunden. Som tinnitus, fast utan ljud. Men ibland får man toppar av ont som inte alls är kul, ställen av molvärk… En axel, kanske armbågen eller ländryggen. Händerna.

Jag har haft ont i axlarna i några dagar. Förutom att det lågmälda bruset av ont mer låter som en höststorm, det har uppgraderats ett par snäpp. Och har man ont i axlarna finns det saker som är svårare att göra än annars.

Som att tvätta håret, tex. Eller knäppa bh’n bakom ryggen.

Så jag ringde ner till frissan idag för att höra om de hade en akuttid för mitt hår. Det hade de inte. Så jag lyckades få ihop en teskedsgummeknut av det och håller tummarna att jag slipper möta så många människor idag…

Jag gillar inte hösten. För mig är det en synonym till mer ont.

Ett svar to “Dumma höst.”

  1. ❤ Många kramar

Kommentera

