Terminsstart.

Igår startade terminen på nya kursen. En strukturerad och informativ och framför allt -tydlig- introduktionsseminarie som lämnade en positiv känsla inuti. Ett kort, snabbt gruppmöte efteråt strukturerade upp studierna fram till nästa seminarie.

Idag hörde jag på en inspelad föreläsning med en trevlig, väl artikulerad och engagerad föreläsare och ämnet är intressant, dessutom gjorde föreläsaren det uthärdligt. Den var lång, men jag höll mig ändå fokuserad i princip hela tiden. Till det skall läsas 3 kapitel och skrivas ner lite tankar och funderingar. Efter nästa seminarie har vi vår första inlämningsuppgift, den skall vara 1500 ord lång. Jag tror jag ska börja på den så snart jag läst färdigt de 3 kapitlen, jag kan nog göra ca hälften iaf.

Jag har (hittills) en positiv känsla av terminen. Det känns skönt.

Kommentera

