Höstkänsla…

Igår gick jag en skogspromenad med granntanten – jag passade på att göra det på morgonkvisten då resten av dagen skulle vara fullbokad av plugg.

Jag hade ont-som-fan innan jag gick. Jag tänkte att motion är medicin och att jag skulle må bättre av en promenad. Jodå, både ja och nej. Jag motionerade mig svettig (kondis är något som finns på stan med kaffe och kakor?) och det var brittsommar i skogen. Jag mådde bättre. Kroppen trivdes med rörelsen.

Lilla gudsonen Atlas vindade in en svampplockare, duktiga han!  (Vinda in=markera genom luftiga svängar i skogen att han har en spännande doft i näsan, vilket visade sig vara en människa som plockade svamp)

Men efter promenaden och en liter vatten så hade jag lik förbannat ont i huvudet. Det släppte inte på hela dagen så när kvällen kom så kraschade jag i sängen strax efter att liten prins somnat.

Men att lägga sig tidigt har sina nackdelar när man är sömnstörd. Jag vaknade en gång i timmen ungefär och tittade på klockan och undrade om det var dags att gå upp. Det var det inte, varken klockan två, tre, fyra eller halv sex.

Vid sju tyckte kroppen att jag skulle sova MER… Men jag kände mig ändå väldigt utvilad när jag väl kom upp och av den där jäkla huvudvärken fanns inte ett spår kvar. Skönt!

Så idag ska jag ta ytterligare en skön höstpromenad i solskenet och vårda self… Innan det är dags att läsa mer om kulturbegreppet och Whorfs hypotes och otämjt tänkande.

Första dagen på första höstmånaden.

Is co ‘nar measg
A mhaireas la
Seachad air am is air oidhche fhein
A liuthad uair
A shreap mi suas
Airson an ubhal as airde chur gu beul

Kommentera

