Trött?

Ja, jag.

Som är sömnstörd utan dess like. Jag har börjat lägga mig på kvällen. När liten prins somnat så fastnar jag framför datorn en stund. Men iom att jag nästan aldrig använder mig av msn längre och på skype i princip bara har kurskamrater (och dem pratar jag med om dagarna när jag pluggar) så ids jag inte sitta så länge.

Så jag lägger mig. (Det är något jag verkligen behöver – också.)

Jag somnade runt 22 för andra dagen i rad. Det är ovanligt. Men jag var grymme trött, skolstart tar på mina  krafter också fast jag pluggat hela sommaren. En liten stund ägnade jag åt en ljudbok men jag somnade ifrån även den.

Framåt 3-4 började jag vakna. Nån gång i timmen var jag vid ytan av sömnen och kollade klockan i taket och lyckades somna om igen varje gång. Vid sextiden kändes jag färdigsoven. Det är vad jag behöver – sova i ”normal” tid och vara utsövd när jag går upp.

Men jag hade två missade samtal på luren när jag vaknade. Jag har vänner som är lika sömnrubbade som jag, eller med andra scheman. De är vana vid att jag är uppe till framåt ett, halv två. Vi får helt enkelt hitta andra tider att kommunicera på.

Frågan är om jag lyckas hålla mitt nya sovschema även nästa vecka. Och nästa. Det är lika svårt att skapa nya sovvanor som att skapa andra mönster i livet, som motionspromenader och kostomläggningar.

Men jag har ett motto jag brukar dela med mig av:

Det ska fan gå.

Kommentera

