Tisdag…

Hösten närmar sig och det märks. Jag är trött-trött-trött och kroppen är stel och gör ont. Imorse var fötterna väldigt ovilliga att användas, när jag försökte gå på dem kändes det som om nån lagt in spelkulor under skinnet.

Men jag tvingade ut den ovilliga kroppen på en morgonpromenad, det gick inte så fort men det gick iaf. Man får vara glad för det lilla? (sa flickan)

Efter promenaden gjorde jag en snabbräd på ICA så det skulle finnas mellis hemma när en prinsunge slutade skolan, för sen blev det plugg för hela slanten. Kursen är inte ”svår”, däremot är det fullt av nya begrepp och gubbar att hålla reda på, vem som sa vad när och varför och hur det kom sig…

Vi hade vårt första riktiga seminarie idag, då skulle första föreläsningens diskussionsfrågor tas upp. De frågorna fixade vi i ett studiegruppsmöte igår. Nu ska första uppgiften in, det är ett PM på 1500 ord som behandlar det vi redan gjort i föreläsningen och seminariet. Deadline fredag.

Studiegruppsmötet, förresten. Jag kände mig lite för förberedd, det var ingen annan som gått igenom (och skrivit svar på) frågorna innan mötet, nån hade inte läst litteraturen/sett föreläsningen. Nån hade läst ena boken men inte andra, nån hade sett halva föreläsningen, nån hade läst allt men inte sett föreläsningen och nån hade gjort tvärtom. Och nån hade inte gjort nåt alls.

En ganska typisk grupp, med andra ord. Den här gången är det iaf inte jag som ”väntar på litteraturen” eller ”det var så mycket hemma så jag har inte hunnit” – jag ska försöka undvika det så gott jag kan.

Och om jag disciplinerar mig i veckan så får jag till och med en ledig helg.

Bara en sån sak.

Kommentera

