Lite trött…

Vilket inte är något nytt, det har man läst förut om man är en flitig bloggläsare hos den ullhåriga tanten.

Men ikväll är jag trött inuti. Inte bara i kroppen utan även i.. själen. Kan en själ få rynkor? Isåfall har min själ det ikväll.

Jag pratade med en klok person tidigare ikväll. Och vi kom fram till att man inte är äldre än man gör sig. (Och att somligas mentala ålder aldrig kommer passera tonårsstadiet, haha!) Men ikväll är jag i sådana fall ungefär hundra år i helgdagar.

Antik, om inte fullständigt fossilerad.

Man kan kalla mig lite charmigt vintage normalt sett. Men ikväll är jag i ålder med sen jura, tror jag. Kanske tidig krita, då. (Frågar man en liten prins vad mesozoikum är får man blixtsnabbt höra: Trias, jura och krita.) 

Varför då? Tja. Jag vet inte. Livets och världens tyngd vilar på mina axlar, känns det som. Somliga dagar är det bara höst i själen utan att man vet varför.

Eller så vet man det men vill inte sätta ord på det. Ens för sig själv.

Jag saknar redan sommaren, jag hade behövt mer sommar i år. Mer sol, mer värme, mer semester.

Ett svar to “Lite trött…”

  1. Styrkekram till dig vännen!❤

    // Tina

Kommentera

