Slöa söndag…

Jag hade så många to-do’s i helgen. Städa -noga- och röja i garderober och fota och skicka iväg bilder på säljes-uppdrag… Och fixa trädgården höstfärdig; röja bort gammalt utblommat och färdigvuxet och klippa gräset och rensa ogräs osv…

Blev det något gjort? Nej. Knappast. Nåja, söndagen är inte färdig än, men redan klockan ett ska jag möta liten prins vid bussen i stan och jag vet hur det kan bli när liten prinsunge landar, och jag räknar inte med att få något mer än bulleribång gjort i eftermiddag.

Men… Jag behöver slöa lite också. Livet har rusat på våldsamt fort. Så när jag igår tillbringade både dagen och kvällen med att lyssna och vara klok och spilla ut lite hjärteblod och få en kram eller två… så var det också något som behövdes.

Det betyder att jag inte piskar mig alltför hårt för uteblivet hushålls/trädgårdsarbete, faktiskt. Fördelen med att leva ensam är att ingen ställer såna krav på en, ingen ser om det inte blir gjort heller. Nackdelen är väl att man inte har nån att dela det med, så när det väl ska göras så tar det dubbelt så lång tid som när man är två.

Men det är inte precis någon att dela hushållssysslor med, som jag saknar, när det kommer till att leva ensam. Det första jag skulle vilja dela vore definitivt inte dammsugning eller tvätt. Om jag säger så.

Nej, det finns annat som är värre att leva utan än nån som städar åt en.

Kommentera

