Färdig.

Ja, inlämningsuppgiften blev klar i tid. Med god marginal, jag lämnade in en timme före deadline. Barnsligt gott om tid, ju…

Resten av dagen ägnades åt att laga mat, städa fint och promenera med granntanten. Var för sig små njutningar, tillsammans receptet på en skön fredagkväll.

En röst i örat i nån timme och jag somnade sen… I skaplig tid, dessutom. Vaknade efter prick 8 timmars sömn och hade ont i skallen. Men det är lördag och jag är ledig och jag tänker inte ägna helgen åt en minuts plugg. Nästa vecka blir pluggintensiv igen, då det är deadline på sista uppgiften för delkursen, en examination.

Imorgon kommer liten prins hem igen, 4 nätter hos pappa den här gången. Sist var det 3. Han är saknad när han inte är här. Imorgon ska jag försöka göra iordning hans rum (igen), en möbelrockad ska ske så han får lite mer förvaringsutrymmen därinne. Det behövs för allt lego han har…

Och så ska jag laga söndagsmiddag, en tjälknöl ska in i ugnen framåt kvällen för att läggas i lag imorgon när jag vaknar. Till det ska serveras en potatisgratäng och som efterrätt en ananaspaj. Jag har aldrig gjort nån men har hört att det är sjukt gott.

Vi får väl se.

Kanske möjligen eventuellt hinner jag med lite trädgårdsfix också, gudarna ska veta att det behövs.

Men idag ska jag bara vara. Lat. Drömmande.

 

2 svar to “Färdig.”

  1. Fruktpaj är inte min grej. Tänk att det finns nått sött som jag inte tycker om..

    Men… Ananaspaj… Jag har bara ätit det en gång, av ren artighet.. första biten… Mums!!

  2. U – jag har hört att det är den ”godaste pajen som finns” men jag har aldrig smakat nån. Jag funderade på en sån eller en key lime pie men börjar med ananaspajen iaf, så får vi se om den går hem hos matkritikerna. :mrgreen:

Kommentera

