Terapi och terapeuter.

Jag har varit på terapi idag. Igen. Mina terapeuter har ett tungt jobb somliga dagar. Eller så är det ömsesidig terapi. Vi hjälps åt med sånt där som måste sorteras och vi får motion på kuppen.

Mina terapeuter är båda mörkhåriga. Den ena har två ben, den andra har fyra. Han som har fyra ben har iofs inte så väldigt mycket klokt att komma med, men han är söt. Så här söt: 

Han är snart 7 månader och om jag säger såhär: Det vilar inte så många bekymmer bakom de där ögonen… Han är en clown, en glädjespridare och en charmör. Det sprattlande livet i honom är så valpigt, så barnsligt lyckligt över att finnas till att man inte kan låta bli att bli glad när han är med.

Nu var jag väl inte särskilt o-glad när vi gick, men ändå. Vi tog oss till havet, vi satte oss på en klippa och ventilerade vad vi hade att ventilera och så råkade jag väl få gult kort ett par gånger, hon som var domare tyckte att vokabulären och samtalsämnena fick hennes små rosenknoppsöron att rodna… Så jag skärpte till mig en smula (not likely) så hon kunde få andas lite igen, det kanske är okamratligt att bre på så att ens terapeut får andnöd?

I vilket fall så blev våra liv förlängda en hel del, därute på en klippa vid havet.

Medan vi satt där och lättade våra hjärtan inför nån som verkligen förstår, som är på samma våglängd och allt det där… Så var det någon som höll koll på omgivningen. Någon som, om han växer in i sin roll, kommer bli en helt fantastisk vän, beskyddare och väktare. Så här ser man ut när man faktiskt håller vakt:

Vänta bara, om ett år ungefär. Eller två. Då är den här unge mannen fullvuxen. Man anar redan hur han kommer se ut då. (Nu är han iofs fegaste hunden i stan som hukar sig för änder som flyger över hans huvud, men det talar vi tyst om. Lite manlighet får vi låtsas att han har. Iaf på bild.)

4 svar to “Terapi och terapeuter.”

  1. Saknar att kunna gå till havet och andas. På riktigt.

    (och änder..ja de är lite läskiga faktiskt 1: De kan störta – och landar de på en, inte helt fullvuxen sötnos, kan det göra ont. 2: De har näbbar och får de tag i, låt oss säga..päls, så kan det gör ont. 3: De väsnas och det kan, i känsliga vakthundsöron, både störa och göra ont – så jag förstår honom, den stora ståtliga vakthunden..)

  2. Granntanten Says:

    Tack för en underbar kväll vid havet(andnöd till trots).🙂

  3. U – har du inte salt hav där du bor nu? (Och visst är änder farliga djur med hårda näbbar. *S*)

    GT – Tack själv! ♥

  4. Jorå, det finns allt salt hav här, men inte lika lättillgängligt som hos dig. Men jag ska ta mig en dag, med salt hav, vind och ”hjärnrens”.

Kommentera

