Lite pausbilder…

Då livet rusar på och jag försöker hålla mig kvar och dessutom få något gjort under tiden så hamnar sociala media och blogg i skymundan…

Jag jobbar på en examinationsuppgift och mottot för mig och mina pluggkompisar är ”det ska fan gå” och tja, det ska det fan. Jag har fått ihop en hållbar analys som bara ska knytas samman med litteraturreferenser, det är ett jäkla pill. Att producera ord är ingen konst, att få struktur, sammanhang och mening i dem är heller ingen konst, men att få det att ske inom ett smalt område och med korrekta hänvisningar, resonemang och slutsatser är ett finlir. Svårt är det väl inte direkt men man måste ha tungan i rätt mun, så att säga.

Men trots allt är den här 7,5-poängskursen inte en bråkdel så tuff som jag upplevde sommarkursen i filosofi, tvärtom är den intressant och fängslande. Det är bara livet runtomkring som tagit för stor plats för att jag ska känna att jag är helt på banan.

Jag måste dessutom lära mig disciplin. Självdisciplin. Bättre planering och användande av tiden skulle göra underverk, tror jag. Och bättre fokus, lite mindre distraktioner.

På tal om distraktioner.

En facebookvän postade igår en helt ljuvlig bildserie av ”animal friends” och det är precis sånt jag (kan distraheras av) tycker är lagom gulligt och näpet och disneyfierat för att jag ska lockas att lägga den i bloggen.

Kommentera

