Jäkla mes.

Ja, jag alltså.

Jag såg en bild, en helt vanlig bild som var fin. Men insåg, eftersom jag fick en klump i halsen och blev helt tårögd av att titta på den, att jag är en mes. Eller rättare sagt, så är jag högst troligt hormonell.

Så jag ska försöka avhålla mig från självömkan, chokladfrosseri och att mörda mina avkommor idag. Sen får jag se hur jag klarar det imorgon, var dag har nog av sin egen plåga.

För övrigt så går livet sin gilla gång här. Vi vaknar, gör det vi ska och ibland sånt vi vill, och så går vi och lägger oss. Typ så.

Och somliga har söndagsblues och därmed promenerar man på någons nerver, någon vars nerver sitter på utsidan just idag.

Kombinationen är ju klockren.

Och den här månaden är det ett år sedan finaste pärlan lämnade oss. Ett år av saknad. Just idag, i mitt hormonella tillstånd, är det väldigt jobbigt. (Var är chokladen?)

Ett svar to “Jäkla mes.”

  1. Fram med chokladen!!❤

Kommentera

