One of those days.

Överhoppningsbar tid finns ett uttryck som heter i a-kassan, vad gäller arbetsvillkoret.

Det finns ingen sån tid i verkliga livet. Utan man får ta det som det kommer, liksom. Idag har jag tagit livet som det kommit…

Jag lagade kläder med nål och tråd för att jag inte har råd att köpa nya och jag hatade det.

Jag  måste skaffa nya glasögon för jag har svårt att läsa på skärmen på ett fokuserat vis utan att ögonen börjar rinna.

Jag behöver gå till tandläkaren för det ilar i en av mina tänder.

Jag behöver köpa nya byxor för jag har bara ett hyggligt par långbyxor.

Jag skulle gå på en föreläsning ikväll men fick stanna hemma för att jag inte tänkte mig för utan gick ut med dessa hyggliga långbyxor i ösregn i skogen. Det är inte så lämpligt att gå på en föreläsning i camomönstrade joggingbrallor, som var de enda andra långbyxorna jag hade.

Jag behöver en ny mobil, också. Den beter sig illa, den stänger av samtal mitt i, den stänger av sig helt och hållet, den startar om när den känner för det. Den visar inte alltid samtal när det ringer.

Men det finns ett ljus i mörkret, tro’t eller ej. Även om livet suger bäverpung just nu när det är höst och det är mörkt, så har det varit värre. Betydligt värre. Det ovan är irritationsmoment i en perfekt värld, och sådant jag inte kan göra något åt just nu. Men det kommer jag kunna göra, snart. Jag har 1,5 termin kvar av mina studier och efter jul är det dags att börja leta jobb på ett mer konkret vis än det dagliga bläddrandet på platsbanken.

Jag har ett betydligt bättre utgångsläge nu än jag nånsin haft.

There’s a lighthouse
Shining in the dark
A lighthouse
Standing in the dark

Kommentera

