Tisdag i oktober.

Det är inte lika illa som en tisdag i november. Men nästan.

Idag har jag promenerat och pluggat och varit lite tankestöd och haft pluggmöte och skrivit pluggmötesprotokoll och diskuterat lite på facebook om fruktstund i skolan och stulit några minuter och lagat köttsoppa med klimp och varit lite tankestöd till och käkat soppa och… fått pyspunka.

Förutom pyspunkan så… är det fullmåne.

Den stirrar med sitt bleka öga rakt igenom min själ och den gör mig rastlös och känslosam, svajig och en smula ur balans. Då behöver jag den underbara sammetsrösten i örat. Jag får aldrig nog av den mörka trygga lena rösten…

When you’ve fallen 
on the highway 
and you’re lying 
in the rain, 
and they ask you 
how you’re doing 
of course you’ll say 
you can’t complain – 
If you’re squeezed 
for information, 
that’s when you’ve got to 
play it dumb: 
You just say 
you’re out there waiting 
for the miracle, 
for the miracle to come 

9 svar to “Tisdag i oktober.”

  1. Apropå: ”Förutom pyspunkan så… är det fullmåne.
    Den stirrar med sitt bleka öga rakt igenom min själ och den gör mig rastlös och känslosam, svajig och en smula ur balans.”

    HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN FÅR ALLT ANNAT UNDERORDNAD BETYDELSE !

  2. Ja du, den där fullmånen.. *suck*

  3. Josef – Välkommen till bloggen. Men jag fattar inte riktigt din hänvisning till din blogg med anledning av citatet du gjorde. Menar du att hög dos magnesium kan få trötthet efter en hektisk dag att bara försvinna? Tillåt mig ha en annan åsikt… Men var och en blir salig på sin tro. För övrigt så hade du alldeles för många länkar inblandade i din text för att den ska vara läsbar och förståelig.

    U – jamen eller hur? Fast jag sov rätt gott sen, dagen tog ut sin rätt. =)

  4. Önskar jag kunde säga det samma.. En mycket ”spretig” kväll på jobbet + fullmåne ger dassig nattro. Då är det skönt att jobba kvällspass dagen efter.. Håller tummarna att kvällens pass inte blir lika ”innehållsrikt” utan mer åt det normala hållet.

  5. Milou – ”Smaken är som baken delad !” – och ”Allt som har en början har ett slut !”

  6. U – jag önskar dig en lugn och stilla kväll utan alltför många spret.

    Josef – självklart är det så. (Jämför ”var och en blir salig på sin tro”) Men jag har ff svårt att relatera det till ovanstående inlägg. Men det gör inget, man måste inte förstå allt här i världen.

  7. ”Men det gör inget, man måste inte förstå allt här i världen.”

    Det är det nog MYCKET klokt = hälsosamt – att ej försöka sig på att göra.🙄

  8. Josef – igen: Vad i hela världen pratar du om? Du landar i min blogg helt från det blå (bloggroll?) och börjar skriva och länka till en massa mumbo-jumbo (min åsikt, då) och när jag ifrågasätter så kontrar du bara med ordspråk – utan att faktiskt förklara vad du menar, en enkel förklaring hade varit på sin plats kan man tycka, och sen när jag på ett vänligt sätt försöker tänka att ”jaja, han får väl vara mystisk och låta bli att svara, då” så… FÖROLÄMPAR du mig med en rolleye-smiley i min egen blogg?

    Varför i hela världen då? Nej förresten, svara inte. Jag vill inte veta. Det är fullmåne och då är alla foliehattsförsedda personer aktiva… Tydligen.

  9. Japp… – och apropå foliehattar.

    Har jag förolämpat Dig – så är det inget jag kan göra något åt nu i efterhand – för gjort är gjort – men det var ej min mening att det skulle bli så.

Kommentera

